pondělí 24. dubna 2017

5 knih, které stojí za přečtení

Aneb pět knih, které na mě zapůsobily víc než ty všechny ostatní (zatím). Nejdříve chci ale říct, že rozhodně nejsem žádný knihomol. Nejvíc jsem toho přečetla asi k maturitě a pak už jen velmi nárazově. Někdy přečtu dvě knížky za měsíc a někdy dvě za rok. Taky nejsem žádný knižní odborník, takže to vezmu velmi stručně.
Celkově jsem člověk, kterého nejvíc dostane krásný příběh nebo atmosféra knihy. Moji první knížkou, u které jsem si řekla, že je fakt hodně dobrá (a která mi hodně zvýšila můj čtenářský vkus) je Těžší než nebe. Tuhle knížku jsem četla asi v patnácti, hlavně proto, že jsem tehdy milovala Kurta Cobaina a jelikož je to jeho životopis, musela jsem to přečíst. Upřímně, do té doby jsem četla strašný braky. Tahle kniha mi opravdu hodně pomohla najet na kvalitnější literaturu. Kniha odhaluje temnou stránku Kurta, vypráví jak vznikaly některé písně Nirvany, zachycuje zápisky z jeho deníků, vztah s okolím...Kniha dělaná pro naprosto dekadentní čtenáře, jelikož to není úplně veselé čtivo. Pokud se vám líbily knížky typu My děti ze stanice ZOO nebo Memento (obojí jsem četla, obojí pecka), tak tohle je přesně pro vás.
1984. Tohle jsem četla když jsem byla v prváku na vejšce. Nikdy bych nevěřila, že mě to tak zaujme. Hlavní hrdina se potýká s životem v totalitním systému, nejvíce připomínající komunismus s trochou nadsázky. Bohužel je opravdu smutné, když si člověk uvědomí, že některé systémy tento model připomínají a to bez té nadsázky. Například taková Severní Korea...Jedna z klasik, u kterých se nudit nebudete!
Moje vůbec nejoblíbenější knížka ever je Klub rváčů. Ačkoli by se mohlo zdát, že je to o lidech, co se rádi rvou (a do jisté míry to tak je), knížka má v sobě mnohem větší poselství. Poukazuje na dnešní svět, honbu za hmotnými statky, které nám ale stejně k ničemu nejsou, protože nikdy nebudeme spokojení. I když si celý obývák zařídíme podle katalogu z Ikei. Otevírá téma materialismu a vlastně i minimalismu. Protože teprve až ztratíte úplně všechno, budete svobodní. A taky se už na první stránce dozvíte, jak vyrobit nitroglycerin.
Ten, kdo stojí v koutě (aka Charlieho malá tajemství) jsem četla teprve nedávno, i když film jsem viděla už (pro změnu) dávno. Celou knihu vám Charlie, čerstvý prvák ze střední, píše dopisy. Charlie se kouká na svět jinak, než ostatní, občas ho nechápe, ale rozhodně není hloupý. Je to takový ten milý klučík, naivní, světa a dívek neznalý...Kterému klidně svěříte všechna svá tajemství. A že jich Charlie nakonec střeží celkem hodně. A o jednom malém tajmeství možná netuší ani on sám.
Velký Gatsby je klasika. I když mě kniha lehce nudila, myslím, že ten příběh je tak nádherný, že stojí za zmínku a aspoň si pusťte film. Příběh velké lásky a zkaženosti lidských charakterů. Bohužel mi přijde, že v knize to tak nevynikne jako právě ve filmu. Na druhou stranu, knížka je velmi úzká a hodí se třeba na horké letní odpoledne.
Četli jste nějakou z knih? Nebo aspoň viděli filmové zpracování?

2 komentáře:

  1. Nečítala som ani jednu, ale Težší než nebe vyzerá zaujímavo :)

    ORLLING

    OdpovědětVymazat
  2. Ze zmíněných knížek jsem četla Velkého Gatsbyho a Ten, kdo stojí v koutě. Obě knihy se mi moc líbily a vryly se mi do srdce ♥

    Mini Haul

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...